Pilotní Učiteling proběhl v pátek 8. dubna 2022. Děkujeme všem za účast a vzájemnou inspiraci!
Den workshopů zaměřených na profesní i osobní rozvoj učitelů navazující na cíle Strategie 2030+.
Sdílení jako důležitý princip podpory pozitivních změn ve vzdělávání.
Rozvoj a podpora kvalitní práce učitelů
Přinášíme dobrou praxi do sboroven
Usilujeme o přímý a okamžitý dopad ověřené dobré praxe na žáky
Zapojujeme klíčové aktéry ve vzdělávání přímo v regionu
realizujeme jednodenní inspirativní setkání zaměřené na rozvoj pedagogických dovedností
motivujeme ke sdílení, jako k základnímu principu pedagogické praxe
klademe důraz na aktivní zapojení učitelů
ukazujeme způsob, jak je ve výuce možné naplňovat cíle a opatření Strategie 2030+ se zaměřením na kvalitu pedagogické práce každého učitele
vzájemné sdílení a inspiraci
společnou radost a vášeň pro učitelství
přemýšlení o smyslu a dopadech práce učitele
tipy aplikovatelné ve výuce
hledání nových cest k podpoře učení každého žáka
bezpečné prostředí pro objevování vlastního pedagogického potenciálu
příklady dobré praxe spolupráce celé sborovny
Učiteling je příležitostí seznámit se s pedagogikou inspirativních učitelů prostřednictvím vlastního zážitku. Přináší rady, jak získanou inspiraci zařadit do vlastní praxe a zároveň poskytuje prostor pro reflexi a sdílení osobních učitelských příběhů.
CÍLE:
Snížení nerovnosti v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání a umožnění maximálního rozvoje potenciálu dětí, žáků a studentů.
KDY: 8. 4. 2022 → 8:00 – 18:00
KDE: SŠ podnikání a gastronomie, Praha
Pedagogický pracovník ze základní či střední školy nebo víceletého gymnázia. Přihlášky přijímáme do 20. 3. 2022
Chci se přihlásit7:45 – 8:30
Registrace účastníků + snídaně
8:30 – 9:00
Zahájení, představení projektu Učiteling
9:00 – 10:30
První blok workshopů:
VÁCLAV FIALA - Zachraň racka!
BARBORA HEŘMANOVÁ - Individualizace v Čj
MARKÉTA VOKURKOVÁ - Podle nosa poznáš kosa
ŠTĚPÁNKA BAIERLOVÁ - Začínáme s robotikou
10:30 – 11:00
Coffee break
11:00 – 12:30
Druhý blok workshopů:
VÁCLAV FIALA - Zachraň racka!
TOMÁŠ CHROBÁK - Přemýšlivá matematika
MARKÉTA VOKURKOVÁ - Podle nosa poznáš kosa
PAVLÍNA LOŇKOVÁ - Pište si
12:30 – 13:30
Oběd
13:30 – 15:00
Třetí blok workshopů:
BARBORA HEŘMANOVÁ - Individualizace v Čj
TOMÁŠ CHROBÁK - Přemýšlivá matematika
ŠTĚPÁNKA BAIERLOVÁ - Jak fungují počítače
PAVLÍNA LOŇKOVÁ - Pište si
15:00 – 15:30
Coffee break
15:30 – 16:30
Společná reflexe
16:30 – 17:00
Coffee break
17:00 – 18:00
Moderované setkání s Alexem Katakalidisem a Pavlínou Loňkovou:
"Jak být dobrým učitelem a nezbláznit se z toho"
18:00 – 18:15
Závěrečné slovo
18:15
Raut
Robotika, jako jedna z částí nové informatiky. V rámci workshopu si ukážeme vstup do robotiky pomocí robotů VEX 123. Pobavíme se o tom, jak může vypadat cíl ...
číst víceObčas, zvláště na 2. stupni, probíráme témata, která přímo vybízejí k frontální výuce. Je tam přeci tolik zajímavého, co bychom chtěli dětem předat. ...
číst víceProžijeme si dílnu zaměřenou na matematickou a čtenářskou gramotnost. Budeme se zabývat úlohami, které jsem řešil se žáky 1. až 9. ročníku. Pojmenujeme ...
číst víceBěhem workshopu se pomocí čtenářství a diskuze přeneseme na širá moře a společně s rackem Kengou prožijeme zápas o život při ropné havárii. ...
číst víceV roli žáků I. stupně základní školy společně ochutnáme možnost volby při naplňování učebních výstupů. Ukázka hodiny bude koncipována v modelu ...
číst víceMůže být pisatelství cestou k diferenciaci v odborných předmětech? Pojďme to spolu prozkoumat. Prožijeme jednoduchou lekci, odučenou ve 4. ročníku ZŠ, v ...
číst vícePraktická lekce výuky venku. Z naší práce se pokusíme vyčíst jednotlivé badatelské kroky a společně se zamyslíme nad výhodami a případnými nevýhodami ...
číst víceV současné době učí na základní škole Labyrinth v Brně matematiku, informatiku a také robotiku. Patří mezi průkopníky nových technologií a školní ...
číst vícePůsobí na ZŠ Baška, kde učí matematiku a tělocvik. Matematiku vyučuje Hejného metodou, kterou i lektoruje. Pro využití této metody vytváří sbírky pro ...
číst víceUčí přírodní vědy na základní škole Solidarita v Praze 10. Ve své pedagogické praxi se snaží využívat aktivizační strategie, intenzivně se věnuje ...
číst víceUčí na 1. stupni ZŠ Mozaika, o.p.s., v Rychnově nad Kněžnou, kde zároveň působí jako školní speciální pedagog. V programu Začít spolu se snaží ...
číst víceUčí na 1. stupni základní školy, od roku 2019 na fakultní a laboratorní ZŠ Labyrinth v Brně, kde působí jako třídní učitelka, interní mentorka, ...
číst víceMarkéta Vokurková je učitelka prvního stupně v Základní škole Kunratice. Působí jako mentorka a lektorka badatelství, Globe a venkovní výuky. Učí děti ...
číst víceJeho srdeční téma je responzivní výuka a formativní hodnocení. Studoval učitelství v Praze a ve Velké Británii (PGCE), MSc v pedagogice vystudoval v ...
číst více